2011-04-19

Erase and rewind


Jag är så trött på att försöka ta hänsyn till folk och bara få skit för det. Det händer alltid och jag borde ha lärt mig vid det här laget att det inte är någon idé. Folk verkar i allmänhet köra över andra människor och inte ge det en andra tanke (Här kommer min svengelska "second thought"...). Jag har lite grann svurit inför mig själv att jag aldrig skall göra så, att jag alltid skall lyssna på andra människor, fråga om deras åsikter och föra fram andras röster. För att folk tenderar att sitta och hålla käften och sedan gnälla efteråt. Man fan nu är det nog med mitt hänsynstagande. Jag skall sluta bry mig om vad andra människor tycker. Sluta fråga om lov och be om andras åsikter.
Kör över dem bara. Det verkar vara attityden man skall hålla. Det kanske är dags att jag slutar låta folk köra över mig och börja ha samma inhumana attityd tillbaka. Eller så säger jag bara det här. Det låter bra i teorin, men jag är sjukt dålig på att bry mig om mig själv. Jag bryr mig alltid om andra i första hand. Det är någonting jag skolats in i sedan jag var liten och är ganska svårt att ändra på. Men jag är så jävla trött på att bara få skit tillbaka. Jag blir bara mer och mer bitter. Jag ogillar de flesta människor nu för tiden. (bild: Daniel Eyre)

3 comments:

  1. Anonymous19/4/11 11:51

    Jag lät de andra trampa på mig, de vet inte jag använder dem.

    ReplyDelete
  2. Känner alltförväl igen mig. Umgås med de som uppskattar din personlighet, och försök att inte låta andra köra över dig. Some people are just selfish, men det betyder inte att man måste bli likadan. Ingen gillar assholes.

    ReplyDelete